tiistai 20. lokakuuta 2009

Kotona ollaan!

Tätä kirjoittaessa olemmekin jo kotona, kirjoitan kuitenkin hieman viimeisistä päivistä ja paluumatkasta. Lauantaina menimme N-metrolla Coney islandille asti, paikassa oli vanha huvipuisto joka oli valitettavasti kiinni. Vanhalla vuoristoradalla olisi ollut mukava päästä ajelemaan. Kävelimme rannalla jonkin aikaa ja vierailimme sitten Akvaariossa jossa oli monen näköistä kalaa ja merenelävää. Coney Islandilla tuli syötyä Nathan's famous pikaruokaravintolassa joka on tunnettu hodarinsyöntikilpailuistaan, hyvät oli eväät tuossa paikasta mutta kalorit jotka kerrottiin joka annoksen esitteessä hirvittivät.

Suunnattuamme takaisin hotellille otimme pienet päiväunet ja valmistauduimme iltaan Brooklynissa, olimme sopineen tapaamisen Jessen & Paolan kanssa Brooklynissa Duff's nimisessä hevibaarissa. Ilta meni mukavasti oluen ja mukavien amerikkalaisten kanssa, metroja sai taas yöllä ootella ja hotellille pääsimme noin neljän aikaan delin kautta.

Sunnuntaina herääminen menikin vähän myöhempään ja aamupalalle emme kerinneet, joten lähdimme kävelylle ja sopivan thairavintolan tullessa vastaan päätimme syödä thaievästä. Evään jälkeen otimme metron 125 streetille harlemiin josta kävelimme takaisinpäin pitkän matkan, ensin harlemissa ja sitten keskuspuistossa. Harlem oli hieman erilaista seutua muuhun manhattaniin verrattuna, kirkkoja näytti olevan paljon ja olo tuntui itsestä hieman kalpealta, kuitenkin paikka taitaa päiväsaikaan olla aika rauhallinen. Illalla kävimme vielä syömässä Hard Rock Caféssa Times Squarella ja loppuilta meni laukkuja pakkaillessa.

Maanantaina puoliltapäivin lähdimme hotellista, metroilmme Sutphin bulevardille Jamaica Centeriin josta pääsi JFK:n AirTrainiin jolla siirryimme kahdeksanteen terminaaliin. Pienen odottelun jälkeen check in aukesi ja turvatarkastuskin meni nopeasti, viimeiset eväät ja shoppailut kentällä ja koneeseen kohti kotimaata. Lento oli perillä n. 20 minuttia etuajassa eikä tullimiehetkään häirinneet joten kerkesimme 9.15 "pikavuoroon" Jyväskylään joka oli perillä Jyväskylässä 14.20. Reilun vuorokauden valvomisen jälkeen pyykit nopeasti koneeseen ja nukkumaan omaan sänkyyn.